Eltelt 1 év

Tavaly augusztusban kezdtem el pulzusalapon edzeni, ebből egy éve külső segítséggel.  Itt az ideje a számvetésnek. 🙂

Nézzük a versenyeredmények mit mutatnak:

5k:

  • Sigtuna stadslopp: 2016: 31:47 Bellmanstafetten 2017: 23:45

10k:

  • Midnattsloppet: 2016: 56:02 2§17:  52:34
  • Söderrunt: 2015: 56:36 2017: 49:33

Félmaraton:

  • 2016 Vivicittà:  2:02:52 2017 Göteborgsvarvet: 1:54:22

Maraton

  • Stockholm marathon 2016: 4:26:25 2017: 4:07:33

Gyakorlatilag egy kivételével minden egyes versenyen vagy egyéni rekordot, és/vagy egyéni pályacsúcsot futottam. 🙂 A nagy kivétel a SPAR maraton, ahol durván fejre álltam.

MAF teszt

Mit mond a MAF teszt október végén (amit a SPAR után 3 héttel futottam):

image

Nekem hihetetlen nagy előrelépés ez, gyakorlatilag laktátküszöb alatt minden pulzus szinten javultam. 😀

A TrainingPeaks szerint így néz ki ez az év:

1evRetro

Aerob alapozással kezdtünk, majd januárban (akkora lett rá módom) laktátmérésre rápihenés miatt  (1.) volt egy kis terhelés kiesés, majd egy költözős hét (2.) tett be a futásnak, de amúgy rendben ment a felkészülés egészen január végéig, amikor is vettem egy új futócipőt, egy Nike Structure 19-et. Vagy a méret volt rossz, vagy maga cipő dizájnja, de ínhüvely gyulladás lett belőle. Én magamtól futottam volna még , de Gergő pihentetéssel reagált (3.) rögtön (miért is jó ha egy edző írja az edzéstervet akinek nem okoz problémát szívtelenül belerondítani az ember “Fuss 2017-ben 2017 km-t” kilométergyűjtő  kihívásába). A magam részéről cipő váltás volt a reakció ami után jött egy hosszabb probléma nélküli szakasz. Februártól április folyamatosan, gond nélkül nőtt a terhelés. Jött az alagútfutás,  a júniusi maraton kapcsán egy 30km-es pályabejáró futá, a maraton rajtcsoport beosztó 10km-es versenye (Prämiermilen), majd a Göteborgsvarvet félmaraton (4). Ezután nem sokkal a Stockholm Maraton (5.), majd a 10K-s Söderrunt (6.). Ezután jött a nyaralás egy csomó kisebb sérüléssel, majd augusztusban egy intenzív gyorsúszó tanfolyam, amit a 10K Midnattsloppet, az 5K Bellmanstafetten,  és a 10k Glädje Ruset követett. Ez a tömény terhelés (7.) egy majd 3 hetes betegségbe vezetett, amit még a SPAR maratonon is megéreztem (8.).

Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Egy hozzászólás a(z) Eltelt 1 év bejegyzéshez

  1. Visszajelzés: Eltelt 4 hónap: Premiärmilen 2018 | Blogarak

Hozzászólás